V posledních letech je trendem vyhledávačů snížit rozdíly mezi zobrazením reklamních odkazů a výsledků z fulltextu.
Před Vánoci jste si mohli všimnout pokusů Seznamu o změnu nápisu „Reklama“. Některým zákazníkům byl nově zobrazen šedý text , u některých zůstal oroginální oranžový
. Dnes se nám podařilo odchytit novinku v podobě zelené barvy
, kde se Seznam nechal inspirovat Googlem.
U Google však také registrujeme pokusy a testování nového zobrazení. Ten však od své zelené občas odskočí, zobrazí reklamní nápis v šedé barvě nebo se některým zákazníkům může zobrazit úplná novinka v podobě zeleného rámečku
.
Všechny tyto změny mají za cíl podpořit online marketing a snaží se návštěvníka „donutit“ kliknout právě na placený odkaz a tím zvyšovat úspěšnost propagovaných příspěvků. Uvidíme, na které z variant se nakonec Google či Seznam zastaví.