Proč optimalizace a propagace?

Co je SEO a proč je důležité? Jaké způsoby propagace jsou?

U

SEO (Search Engine Optimization)

Je způsob tvorby a úpravy stránek tak, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro zpracování (zobrazení) v internetových vyhledávačích.

Laicky řečeno: “Aby Vás Google a Seznam našel”.

Optimalizace

Dalším z úkolů optimalizace je vytáhnout stránky na přední pozice ve vyhlávačích na tzv. klíčová slova.

To znamená, aby Váš web byl po zadání důležitých slov (hesel) nalezen a zobrazován co nejvýš.

Propagace

Úprava SEO je někdy běh na dlouhou trať, změny se neprojevují okamžitě a výsleky jsou vidět až za týdny / měsíce.

Okamžitou formou pro zobrazení Vašcih stránek je placená reklama.

SEO

Hlavním smyslem optimalizace (SEO) spočívá v nastavení Vašich stránek tak, aby byly dobře dohledatelné vyhledávači (v ČR nejvíce Googlem a Seznamem) a zároveň aby je tyto vyhledávače řadily na první pozice.

Abychom byli schopni správně propagovat Vaší webovou prezentaci, musíme znát informace nejen o stráánkách jako takových, ale musíme poznat politiku (slabé a silné stránky) firmy, produktu, či služby.

Výsledkem je pak správně nastavený web, který se drží stylu propagovaného produktu. Optimalizace (neplacená propagace)  jde totiž ruku v ruce s firemní identitou.

Propagace

Placenou propagaci ve světě internetu dělíme na dvě základní skupiny: ONLINE MARKETING a REMARKETING.

Online marketing má za úkol přilákat nové návštěvníky na Váš web. Jeho cílem je zaujmout hledajícího uživatele a “podsunout” mu Vaše stránky na zvolená klíčová slova.

Remarketing (retargeting) má za úkol připomenout se návštěvníkům Vašeho webu. o znamená, že cílí na uživatele, kteří již Vaše stránky navštívili (znají Vás).

 Oba způsoby propagace se mohou zobrazovat jak v textové podobě, tak v podobě obrázků (bannerů) či animací. A nejdeme je na těcho místech:

Vyhledávací síť

= reklamní pozice ve vyhledávačích (v ČR nejvíce využívaný Seznam a Google). Oba vyhledávače počet reklamních míst často mění. Občas se střídají i s jinou inzercí jako např. firmy na Seznamu či místa na Google.

Obsahová síť

= inzerce umístěná v tzv. přátelských webech Seznamu a Google. Jedná se o reklamy, které vidíte na okraji nebo i klidně uprostřed článků. Pokud se reklama správně nastaví, může dokonce působit jako součást článku. Má pak vysokou efektivitu.