Proč optimalizace a propagace?
Co je SEO a proč je důležité? Jaké způsoby propagace jsou?
SEO (Search Engine Optimization)
Je způsob tvorby a úpravy stránek tak, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro zpracování (zobrazení) v internetových vyhledávačích.
Laicky řečeno: „Aby Vás Google a Seznam našel“.
Optimalizace
Dalším z úkolů optimalizace je vytáhnout stránky na přední pozice ve vyhlávačích na tzv. klíčová slova.
To znamená, aby Váš web byl po zadání důležitých slov (hesel) nalezen a zobrazován co nejvýš.
Propagace
Úprava SEO je někdy běh na dlouhou trať, změny se neprojevují okamžitě a výsleky jsou vidět až za týdny / měsíce.
Okamžitou formou pro zobrazení Vašcih stránek je placená reklama.
SEO
Hlavním smyslem optimalizace (SEO) spočívá v nastavení Vašich stránek tak, aby byly dobře dohledatelné vyhledávači (v ČR nejvíce Googlem a Seznamem) a zároveň aby je tyto vyhledávače řadily na první pozice.
Abychom byli schopni správně propagovat Vaší webovou prezentaci, musíme znát informace nejen o stráánkách jako takových, ale musíme poznat politiku (slabé a silné stránky) firmy, produktu, či služby.
Výsledkem je pak správně nastavený web, který se drží stylu propagovaného produktu. Optimalizace (neplacená propagace) jde totiž ruku v ruce s firemní identitou.

Propagace
Placenou propagaci ve světě internetu dělíme na dvě základní skupiny: ONLINE MARKETING a REMARKETING.
Online marketing má za úkol přilákat nové návštěvníky na Váš web. Jeho cílem je zaujmout hledajícího uživatele a „podsunout“ mu Vaše stránky na zvolená klíčová slova.
Remarketing (retargeting) má za úkol připomenout se návštěvníkům Vašeho webu. o znamená, že cílí na uživatele, kteří již Vaše stránky navštívili (znají Vás).
Oba způsoby propagace se mohou zobrazovat jak v textové podobě, tak v podobě obrázků (bannerů) či animací. A nejdeme je na těcho místech:
Vyhledávací síť
= reklamní pozice ve vyhledávačích (v ČR nejvíce využívaný Seznam a Google). Oba vyhledávače počet reklamních míst často mění. Občas se střídají i s jinou inzercí jako např. firmy na Seznamu či místa na Google.
Obsahová síť
= inzerce umístěná v tzv. přátelských webech Seznamu a Google. Jedná se o reklamy, které vidíte na okraji nebo i klidně uprostřed článků. Pokud se reklama správně nastaví, může dokonce působit jako součást článku. Má pak vysokou efektivitu.